.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رضایی : ما نيازمند يک دولت قوي هستيم

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با تاييد ديدار خود با ميرحسين موسوي گفت: من با همه دوستاني که در معرض کانديداتوري قرار دارند صحبت کرده‌‏ام و خواسته‌‏ام که با هم کار کنند و روي يک نکته تاکيد نکنند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از ایلنا، محسن رضايي که در حاشيه همايش"جايگاه شوراهاي اسلامي، کشوري و مديريت محلي در افق چشم‌‏انداز بيست ساله" در جمع خبرنگاران سخن مي‌‏گفت در خصوص انتخابات رياست‌‏جمهوري آينده گفت: من ترجيح مي‌‏دهم که فضاي انتخابات به سمت دولت‌‏هاي قوي، کارآمد پيش برود؛ دليلش هم اين است که آن امري که امروز ما نيازمند آن هستيم يک فرد در راس دولت نيست.

وي تاکيد کرد: ما نيازمند يک دولت قوي هستيم لذا هر کسي که به صورت فردي و تک‌‏روي بيايد و در راس دولت قرار بگيرد هيچ تفاوتي با ديگران نخواهد داشت.

نامزد انتخابات رياست‌‏جمهوري دور نهم در ادامه تصريح کرد: همه کساني که در مقطع فعلي به عنوان کانديدا مطرح هستند به صورت فردي تفاوت‌‏هاي زيادي با هم ندارند. تفاوت انسان‌‏ها زماني مشخص مي‌‏شود که بتوانند دولت‌‏هاي کارآمد و قوي تقديم ملت ايران بکند.

رضايي که پيشتر خبر ديدار خود را با ميرحسين موسوي تکذيب کرده بود در پاسخ به خبرنگاری که از او پرسيد آيا با ميرحسين موسوي رايزني‌‏هاي انتخاباتي داشته‌‏ايد؟ گفت: من با همه دوستاني که در معرض کانديداتوري هستند، صحبت کرده‌‏ام و خواسته‌‏ام روي يک نکته با هم کار بکنند، اگر هم موفق شدند دولت‌‏هاي قوي، کارآمد تشکيل بدهند و از جناح‌‏بازي بپرهيزند.

وي تصريح کرد: ما بايد ائتلاف براي رقابت و رقابت براي وحدت را قبول کنيم. اگر ائتلاف نباشد اصلا چيزي شکل نمي‌‏گيرد که بخواهد رقابت صورت گيرد، اگر ائتلاف براي رقابت صورت بگيرد و رقابت براي وحدت نباشد، رقابت تبديل به منازعه و درگيري مي‌‏شود، لذا بايد يک بازنگري در جامعه سياسي کشورمان داشته باشيم و هم ائتلاف و هم رقابت و هم وحدت را در جاي خود در نظير بگيريم.
رضايي خاطرنشان کرد: ائتلاف در درون گروه‌‏ها، رقابت در بين گروه‌‏ها، وحدت در منافع ملي بايد اساس کار باشد.

وي همچنين در پاسخ به سوالی مبني بر اين‌‏که در ديدارهايي که با کانديداهاي مطرح داشته‌‏ايد چه مقدار از ايده دولت ائتلافي استقبال شد؟ گفت: من هيچ‌‏کس را نديده‌‏ام که اين ايده را رد کند ولي اين‌‏که چه‌‏قدر به آن عمل کند، نمي‌‏دانم.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اين‌‏که من معتقد به تشکيل دولت ائتلافي هستم، اظهار داشت: به تشکيل دولت ائتلافي که از همفکران و کارشناسان باشند، اعتقاد دارم.

وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اين‌‏که آيا ميرحسين موسوي مي‌‏تواند دولت ائتلافي را محقق کند؟ گفت: بستگي دارد که اين کانديداها چگونه مي‌‏خواهند به صحنه بيايند اگر به صورت فردي به صحنه بيايند از نظر من هيچ کدام از کانديداها هيچ تفاوتي با يکديگر نخواهند داشت ولي اگر به صورت جمعي حرکت کنند يک حرکت جديدي در جامعه است و هنوز ما چنين مدلي در انتخابات نديديم که افراد به صورت جمعي بيايند و به ملت ايران بگويند که ما با چه افرادي مي‌‏خواهيم براي شما کار کنيم.

وي افزود: اين که هر کسي ديگري را نقد کند و طوري وانمود کند که گويي او در دنيا مانند و مثالي ندارد اين‌‏ها چيزي جز فريب‌‏کاري نيست.

وي همچنين در خصوص ابلاغ برنامه پنج ساله چهارم از سوي مقام معظم رهبري گفت: سياست‌‏هاي کلي برنامه که در حال حاضر ابلاغ شده است، اميدواريم تا پايان اسفند اين برنامه را دولت تهيه کند و به مجلس بدهد؛ چون فرصت کمي باقي مانده است و اين برنامه بايد از حدود مرداد و شهريور از مجلس بيرون بيايد و به همه دستگاه‌‏ها ابلاغ شود.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح کرد: نفس برنامه يک گام بلند به سمت چشم‌‏انداز است و ويژگي‌‏هاي مهمي دارد که بخش قابل توجهي از مشکلات جامعه را حل خواهدکرد.

رضايي در پاسخ به اين سوال که چه‌‏قدر اميدواريد اين برنامه محقق شود؟ گفت: اين بار چون بسترهاي خوبي براي اجراي برنامه فراهم شده و هم کارهاي کارشناسي در مجمع شکل گرفته، فکر مي‌‏کنم با توجه به بسترهاي لازم و تقويت بخش‌‏هاي نظارتي که در حال حاضر به وجود آمده ميزان تحقق برنامه پنج‌‏ساله نسبت به برنامه‌‏هايي که گذشت قابل توجه‌‏تر باشد.

وي در خصوص ميزان وابستگي برنامه پنجم به نفت نيز گفت: ميزان وابستگي برنامه پنجم به نفت بسيار کم شده است،چون صندوق توسعه ملي شکل گرفته که 20 درصد درآمدها بايد وارد صندوق شود و تا پايان برنامه هم هزينه‌‏هاي جاري دولت به دولت بازمي‌‏گردد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.053 seconds.